دلایل شکست هک رشد چیست؟ – منصور کیارش

دلایل شکست هک رشد چیست؟ - منصور کیارشReviewed by Mansoor Kiarash on Mar 27Rating: 5.0دلایل شکست هک رشد چیست؟ - منصور کیارشموفقیت یا عدم موفقیت هک رشد برای کسب و کار تعیین کننده است. شکست هک رشد به دلیل عدم توانایی هکر رشد در اداره صحیح رویدادها و ایده ها در کسب و کار است. غالب استارت آپها به دلیل ناتوانی در اجرای تکنیک هک رشد، از این روش خلاقانه ناامید می شوند.

استارت آپ ها منبع خلاقیت و نوآوری و انرژی هستند و ایده هایی استخراج می کنند که شاید بتوان کسب و کار را با آن دگرگون کرد

 

اما سوال اینجاست که چرا استارت آپ ها گاهاً از هک رشد نتیجه مثبتی نمی بینند و آن را به عنوان روشی ناکارآمد میشناسند؟

 

تعریفی که از هک رشد در گوگل تثبیت شده است به شرح زیر است:

 

Rapid experimentation across marketing channels to find the most efficient ways to grow a business.

 

استارت آپ ها از هک رشد به عنوان برتری کسب و کارشان یاد می کنند، حال آنکه این برتری ممکن است پایان راه استارت آپ را رقم بزند.

 

می توان از دلایل اصلی شکست هک رشد در بسیاری از استارت آپ ها به دلایل زیر اشاره کرد:

 

 

۱٫ تجربه

 

مطمئن باشید هک رشد، بدون تجربه عملی اشتباهات زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

اگر در ابتدای راه هک رشد هستید، حتما از یک فرد باتجربه کمک بخواهید.

 

 

۲٫ پافشاری

 

همه اهمیت جلسات رشد این است که بتوانید ایده را امتیاز دهی کنید.

 

اگر همه جمع با نظر رهبر رشد مخالف باشند، باید!! ایده امتیاز کمتری بگیرد. پافشاری بیهوده نکنید.

 

 

۳٫ ایده های بنیان گذار

 

همیشه بنیان گذاران به دلیل حس تملکشان نسبت به کار، ایده هایشان را به تیم اجبار می کنند.

 

هکر رشد باید اختیار اعمال نظر، حتی در برابر صحبت های مدیرعامل را داشته باشد.

 

 

۴٫ نه، خوب نیست

 

آیا ایده ای آنقدر خوب نیست که حتی ۱ هفته امتحان شود!؟

 

نگذارید بسته بودن نظرات، باعث حذف یک ایده (هر چقدر هم مسخره) شود. همه ایده ها باید ثبت شوند.

 

 

۵٫ نیازی به نوشتن نیست

 

دوره حفظ کردن اطلاعات گذشته است. یک هکر رشد، همیشه باید حتی کوچک ترین ایده ها را نیز ثبت کند.

 

یک فایل مرتب و منظم برای ثبت رویدادها و ایده ها داشته باشید.

 

 

۶٫ وقت زیاد و تست طولانی

 

ایده ها گاهاً جذاب نشان می دهند، اما تنها برای صاحبان کسب و کار.

 

ایده ها را طولانی تست نکنید، تنها به دنبال نشانه مثبت باشید، نه ایده آل ها در آینده

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *