این روزها از کدام ابزار بازاریابی استفاده کنیم؟

این روزها از کدام ابزار بازاریابی استفاده کنیم؟Reviewed by Mansoor Kiarash on Sep 29Rating: 5.0این روزها از کدام ابزار بازاریابی استفاده کنیم؟ابزارهای بازاریابی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، همیشه به کار می آیند، اما زمانی که شرایط اقتصادی و بازار در وضعیت عادی نباشد، می بایست پربازده ترین راه را انتخاب نمود. در این مقاله بازاریابی ایمیلی، سئو و بازاریابی محتوا، تبلیغات کلیکی و بازاریابی شبکه اجتماعی را بررسی می کنیم.

ابزارهای بازاریابی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، همیشه به کار می آیند، اما زمانی که شرایط اقتصادی و بازار در وضعیت عادی نباشد، می بایست پربازده ترین راه را انتخاب نمود.

 

در این مقاله به بررسی ۴ ابزار پراستفاده می پردازیم و استفاده آنها را بسته به شرایط فعلی بازار، ارزیابی می کنیم:

 

تبلیغاتی کلیکی:

تبلیغات کلیکی که در این بخش به آن می پردازیم، تبلیغات در گوگل است. این روش تبلیغی راندمان بسیار خوبی دارد و مشتریانی که خدمات یا محصولاتتان را می خواهند جذب می شوند.

اما مسئله این است که این روش بسته به کسب و کارتان تعیین قیمت می شود و با توجه به نرخ تبدیل ریال، هزینه های زیادی را به کسب و کار وارد می کند. این روش را می بایست محتاطانه پیش برد و مداماً نسبت ورودی و خروجی را ارزیابی نمود.

 

 

بازاریابی محتوایی و SEO:

این تکنیک که از پرطرفدارترین راهکارهای بازاریابی حال حاضر در دنیا است، این راهکار به نسبت سایر روش ها، هزینه کمتر و البته زحمت بیشتری را می طلبد.

استفاده از این راهکار به همه کسب و کارها پیشنهاد می شود. اما نکته اینجاست که سئو، راهکاری برای بهره برداری در ۶ ماه خواهد بود و نمی توان انتظار بازگشت سرمایه سریع از آن داشت.

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی:

این راهکار، بسته به میزان تلاش شما، هزینه زا خواهد بود.

این روش به دلیل توانایی پیگیری در ورودی به سایت یا اپلیکیشن و البته به دلیل نمایش تبلیغات در بین تعداد زیادی از کاربران، ابزاری مناسب برای direct marketing خواهد بود.

این راهکار کاملاً به جنس محصول یا خدمت شما مرتبط خواهد بود. بازگشت سرمایه این روش کاملاً بسته به نحوه معرفی کسب و کار خواهد بود.

 

 

بازاریابی ایمیلی:

از بازاریابی ایمیلی همیشه به عنوان پربازده ترین روش تبلیغاتی نام برده می شود. این راهکار با ۴۰X بازگشت سرمایه، تقریباً می تواند برای کسب و کار معجزه کند.

البته این راهکار یک نکته قابل توجه دارد. شما تقریباً هیچ زمانی نخواهید توانست با همه لیست ارتباط برقرار کنید، از این رو می بایست مداماً لیست ایمیلهایتان را افزایش دهید.

 

درباره این راهکار به شما پیشنهاد می کنم اگر تابحال از سیستم بازاریابی ایمیلی استفاده نکرده اید، همین امروز این کار را انجام دهید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *