محتوای ویروسی

چه چیز باعث انتشار ویروسی یک محتوا می شود؟

چه چیز باعث انتشار ویروسی یک محتوا می شود؟Reviewed by Mansoor Kiarash on May 6Rating: 5.0چه چیز باعث انتشار ویروسی یک محتوا می شود؟محتوای ویروسی و ساخت محتوای ویروسی حاصل ترکیب چند عامل است که البته از نظر خبرگان صنعت محتوا، عامل اصلی آن استفاده از احساسات مخاطبان در تهیه محتوای ویروسی است. محتوای ویروسی به این معنی است که محتوا به میزان قابل توجهی، بدون صرف هر گونه هزینه ای، منتشر و اصطلاحاً ویروسی شود.

آخرین باری که محتوایی تولید کردید که به صورت ویروسی در فضای مجازی منتشر شد چه زمانی بود؟

 

فرقی نمی کند که شما یک خبره مدیریت محتوا باشید و یا یک تازه کار، اتفاق نظر دارید که به صورت قطعی، نمی‌توان گفت یک ویدیو یا متن، به صورت ویروسی منتشر می شود یا خیر.

 

من نظر سه نفر از خبرگان بازاریابی محتوا را جمع آوری کردم تا ببینیم برگ برنده یک محتوای جذاب در چیست:

 

چه چیز باعث می شود محتوا به صورت ویروسی منتشر شود؟

 

 

مگان کانلی، استراتژیست بازاریابی محتوا

 

ما همه درباره اینکه چه محتوایی ویروسی می شود، نظراتی داریم، مثلاً ویدیوهای اجتماعی، خبرهای خاص سیاسی یا اجتماعی و غیره.

اما نکته اینجاست که فرمت اطلاعات مهم نیست، مهم استفاده صحیح از احساسات است. آیا محتوا شما را عصبانی می کند؟! یا تحت تاثیر قرار می گیرید؟

مهم این است که محتوا بر خواننده تاثیرگذار باشد و حداقل یک حس را از وی برانگیزد. برای امتحان کردن آن، روراست باشید، آیا خود شما به این محتوا اهمیت می دهید و آن را پخش خواهید کرد؟

 

 

نادیا خوجا، مدیر بازاریابی

 

زمانی که یک محتوای جدید می سازید، دو سوال جدی از خودتان بپرسید، “چرا افراد باید این محتوا را پخش کنند؟” و “آیا دانستن و پخش کردن این محتوا باعث می شود که افرادی خود را موجه تر (دانا تر) بدانند؟”

اگر پاسخ این دو سوال منفی باشد، مطمئناً محتوا شانسی برای ویروسی شدن ندارد. زیرا مردم تنها محتواهایی را منتشر می کنند که بر یکی از احساساتشان تاثیرگذار باشد. کار شما این است که این مولفه های مهیج احساس را شناسایی کنید و از آن محتوای خوب بسازید.

 

 

اریک پیترز، بازاریاب رشد

 

دو جبهه وابسته به یکدیگر در ایده اولیه یک محتوای ویروسی وجود دارد.

در جبهه انسانی، زمانی که محتوایی مخاطبینش را هیجان زده می کند، عکس‌العمل احساسی “تنها چاره” را فعال می کند که باعث می شود تنها چاره خود را برای ادای دین نسبت به محتوا، انتشار آن بدانند.

در حقیقت از نگاه مخاطب، این محتوایی است که لازم است سایرین هم حتماً در مورد آن بدانند.

جبهه دیگر، جبهه مهندسی است که با تکنولوژی، میزان درگیری کاربران را با محتواها اندازه گیری می کند. این اندازه گیری کیفیت محتوا را تعیین می کند که بسته به میزان نمایش داده شدن و درگیر شدن کاربران (کلیک کردن یا هر نشانه دیگری) مشخص می شود و باعث بهبود مداوم محتوا می شود.

تعامل بین این دو مکانیسم است که محتواها را ویروسی می کند.

 

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *