بازاریابی برند

بازاریابی برند چگونه است؟ – منصور کیارش

بازاریابی برند چگونه است؟ - منصور کیارشReviewed by Mansoor Kiarash on Apr 5Rating: 5.0بازاریابی برند چگونه است؟ - منصور کیارشبازاریابی برند یا همان بازاریابی برندینگ، فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی است که در آن هدف اصلی تبلیغات و معرفی، آشنا کردن کاربران مختلف با جنبه های متفاوت یک برند است. آشنا کردن کاربران با برند، می بایست آنگونه باشد که کسب و کار می خواهد.

بازاریابی برند فرایندی است که شما جنبه ای خاص از صفات کسب و کارتان را به خریداران و افراد آشنا به کسب و کارتان القا می کنید.

 

در بازاریابی برند، تمام تمرکز فرد مجری بازاریابی، بر پیاده سازی صحیح و همه جانبه تبلیغات یک برند با هدف نشان دادن شعارها، منطبق بر شناخت فعلی مشتری از برند مذکور صورت می گیرد.

 

برای اجرای بازاریابی یک برند، می بایست از ابزارهای زیر بهره برد:

 

 

اتوماسیون بازاریابی

 

این راهکار که غالباً برای فروش سازمان به سازمان به کار گرفته می شود، هماهنگ کننده همه جنبه های فعالیت بازاریابی در یک برنامه است که البته در ایران، پشتیبانی قوی برای آن وجود ندارد. اما در خارج از کشور، کسب و کارهایی نظیر هاب اسپات، فروشنده نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی هستند.

 

البته گفتنی است، شما می توانید به خوبی از وب سایتتان و لوگو کسب و کار، در این راستا بهره ببرید. زیرا این دو بخش بیشترین میزان دیده شدن را در نظر مشتری دارند.

 

 

فعالیت های اجتماعی

 

شاید شما هم شنیده باشید که اخیراً یک بانک خصوصی، اقدام به کاشت درختانی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به شهرهای غربی کشور نموده است.

 

تیم بازاریابی این بانک، با هدف برندسازی در راستای اجرای مسئولیت های مردمی و اجتماعی، تبلیغاتی را ارائه داده اند، اما این فعالیت ها به صورت چندان گسترده نبود.

 

هرچند که می تواند مثالی خوبی برای سرفصل مقاله باشد، زیرا شما هم در کسب و کارتان می بایست همین کار را انجام دهید و شبکه های اجتماعی را برای معرفی فعالیت هایتان در نظر بگیرید.

 

 

خبرهای ساخته شده

 

این نوع خبر با اخبار ساختگی متفاوت است! شما در این فرایند، خبری که توسط برندتان ایجاد شده را، به یکی از رسانه ها منتقل می کنید تا میزان موثر آگاهی از برندتان را افزایش دهید.

 

اینگونه شهرت برندتان از منظری که شما می خواهید پیشرفت می کند.

 

 

رویدادها

 

کسب و کارها در رویدادهای تلویزیونی و آفلاین، حضور پر رنگی دارند، در این رویدادها کسب و کارهای استارت آپی نیز می توانند سرمایه گذار مناسبی را برای خود بیابند.

پس فقط از رویدادها برای تبلیغات بهره نبرید.

 

 

افراد تاثیرگذار

 

برای جا انداختن یک مفهوم در ذهن مخاطب، تنها یک یا دو راه کافی نیست. می بایست توسط بازاریابی برند، از افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی بخواهید برندتان را آنگونه که می خواهید به خریداران معرفی کنند.

 

در آخر نیز باید اشاره نمود، راهکاری را که بیش از همه برای برندتان موثر یافتید را تکرار کنید. تکرار فعالیت های موفق، می تواند موفقیت بازاریابی برندتان را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *