تیمهای هک رشد

انواع تیم های هک رشد – بازاریابی، محصول و برندینگ

انواع تیم های هک رشد – بازاریابی، محصول و برندینگReviewed by Mansoor Kiarash on Jul 6Rating: 5.0انواع تیم های هک رشد – بازاریابی، محصول و برندینگانواع تیم هک رشد به سه تیم هک رشد بازارایابی، تیم هک رشد برندینگ و تیم هک رشد محصول تقسیم می شود که در این مدلها، هر یک وظیفه اجرای هک رشد در زمینه مورد فعالیت خودشان را دارند و می بایست در هر بخش، تیم هک رشد را راهبری کرده و آن را به استراتژی کلی هک رشد در کسب و کار نزدیک کند.

تیم هک رشد که در سازمان نقش بسیار حیاتی در زمینه رشد کسب و کار و رشد درآمدزایی آن ایفا می کند، می تواند در قالب های بسیاری انجام فعالیت کند.

 

تیم هک رشد در استارت آپها، شکل گرفته از گروهی کوچک است که مدیرعامل و همه اعضای هیئت مدیره در آن نقش حیاتی ایفا می کنند. اما زمانی که ابعاد یک کسب و کار بزرگتر می شود، نوع گروه ها و تعداد آنها افزایش می یابد.

 

به صورت کلی تعداد تیم های هک رشد که می توانند در سازمان موثر باشند، به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند:

 

۱٫ تیم هک رشد محصول:

 

این گروه همه تمرکزشان را برای ایجاد محصولی بهتر صرف می کنند و با استفاده از بازخوردهای دریافت شده از مشتریان محصول، مداماً سعی می کنند محصول را بهتر از وضعیت قبلی معرفی کنند.

 

طراحی محصول

 

این تیم وظیفه دارد محصولات را برای مشتریان روز به روز پر ارزشتر جلوه دهد و نیازهای آنها را شناخته و قابلیت مرتبطش را به محصول بیافزاید.

شاید این رشد روزافزون توانایی های محصول را بتوان به خوبی در Facebook مشاهده کرد.

 

۲٫ تیم هک رشد بازاریابی:

 

این گره که متشکل از اکثر کارکنان بخش بازاریابی است، به نحوه معرفی محصول به مشتری فعالیت می کند و دائماً به دنبال مسیری است که بتواند بهترین میزان CTR برای نصب یک محصول را به دست آورد.

 

طراحی بازاریابی

 

وظیفه این تیم یافتن مواردی است که باعث می شود یک مشتری تمایل بیشتری به بررسی محصول داشته باشد. شعارهای تبلیغاتی، نحوه استفاده کاربر از محصول در اولین بار و در دفعات بعدی و مواردی از این دست، جزو مسئولیت های هکر رشد بازاریابی است.

تغییرات زیاد در نحوه معرفی محصولات را به خوبی در نرم افزار موبایلی شیپور مشاهده کرده ایم.

 

۳٫ تیم هک رشد برندینگ:

 

این گروه که متشکل از مدیران اصلی سازمان، استراتژیست ها، مدیر بازاریابی و مدیر محصول است، به ارزیابی و بهینه سازی شهرت محصول می پردازد. این گروه دائما با استفاده از بازخوردهایی که مخصوصاً از طرف واحد ارتباط با مشتری دریافت می شود، سعی در ساخت شهرت کسب و کار دارد تا برند، دقیقاً مطابق با مدل فکری مشتریان شکل بگیرد.

 

طراحی برندینگ

 

وظیفه این تیم بهینه سازی روشی است که محصول به مشتری معرفی می شود و حسی که مشتری پس از استفاده از محصول کسب می کند است. زیرا این نحوه معرفی محصول و البته حس القایی به مشتری است که برند را در ذهن مشتریان تثبیت می کند.

در این زمینه، تلاشهای خوبی در مجموعه علی‌بابا برای القای حرفه ای بودن خریداران بلیط شده است.

 

اما نکته حائز اهمیت این است که تا زمانی که اطلاعات در بین این سه بخش جاری نباشد و نتایج سه تیم مذکور با یکدیگر همسویی نداشته باشد، هیچ گاه نتیجه موثر و قابل قبولی در اجرای هک رشد، حاصل نخواهد شد و این امر، کلید طلایی موفقیت این روش است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *