آیا کاربران به تبلیغ شما اعتماد می کنند؟ منصور کیارش

آیا کاربران به تبلیغ شما اعتماد می کنند؟ منصور کیارشReviewed by Mansoor Kiarash on Aug 24Rating: 5.0آیا کاربران به تبلیغ شما اعتماد می کنند؟ منصور کیارشکاربران به تبلیغات اعتماد ندارند و راهکاری که باید برای آنها اعتماد سازی نمود، مستقیماً به نحوه معرفی محصول یا خدمت و میزان راستین بودن آن ارتباط دارد. کسانی که در تبلیغات ادعاهای کلان برای حل مشکل دارند، غالباً موفقیت کمتری در فروش محصولات یا خدماتشان به دست می آورند. اعتمادسازی در تبلیغات و بازاریابی، می تواند به خوبی برای کسب و کار سودآوری کند.

یکی از مهمترین معضلاتی که من این روزها در کسب و کارها می بینم، مربوط به بحث باورپذیری تبلیغات است.

 

زمانی که تبلیغی را می بینم که بیش از حد خوب و بی نظیر است، نسبت به آن بی اهمیت می شوم. همانطوری که شاید شما هم نسبت به داروهای لاغری حس اینچنینی داشته باشید.

 

برای مثال ایمیل های تبلیغاتی برای من ارسال می شود که این عناوین را دارد:

 

چگونه درآمد کسب و کارتان را دو برابر کنید؟
پاسخ من: حتما شدنی هست!!! Delete mail

 

۱۰ دیدگاه اصلی برای کسب و کارهای ۱۰ سال اخیر – دانلود کنید
پاسخ من: البته شاید درست باشه، ولی اگر تو یک نابغه کسب و کار هستی، پس چرا ایمیل تبلیغاتی اسپم ارسال می کنی؟!؟ Delete mail

 

شاید بسیاری فکر می کنند که با ادعاهای بزرگ و اغراق آمیز، می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند، اما مشکل این نوع بازاریابی این است که “کسی شما را باور نمی کند

 

پس به عنوان بازاریاب، چگونه تبلیغتان را مورد اعتمادتر می کنید؟

 

۱٫ شعارهای بی سر و ته ندهید:

دیگر لازم نیست بگویید آنچه شما ارائه می کنید، در دنیا بهترین است! چون حتی اگر باشد هم مردم باور نمی کنند. مردم شعارهایی به این سبک را از گوشی می گیرند و از گوش دیگر بیرون می کنند.

 

۲٫ کمی با صدای کمتر رجز بخوانید:

برای اثبات عملکردتان، لاف نزنید. مردم ادعای “پیشرفت ۷% بالاتر در ۲ ماه” را راحت تر از “پیشرفت ۶۰% در ۱ هفته” باور می کنند. و البته پیشنهاد می کنم برای اعلام درصد، از اعداد رند مثل ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ درصد استفاده نکنید، اعدادی مثل ۹٫۶ درصد باورپذیرتر هستند.

 

۳٫ کمی توضیحات مرتبط ارائه کنید:

یک روش دیگر در بازاریابی، ارائه این توضیح است که محصول شما چگونه می تواند برای مشتری ارزش ایجاد کند.

شاید این توضیح از سمت فرد خارجی نیز بیان شود، به عنوان مثال “من پس از اینکه از مشاوره فروش منصور کیارش استفاده کردم، توانستم ۲٫۶% فروشم را افزایش دهم. از وی به خاطر این مشاوره سودمند ممنونم”

 

در نهایت باید اشاره کنم، بهترین راهکار برای ایجاد اعتماد در تبلیغات، اشاره مستقیم به نیاز مشتریان پیش از خرید است.

 

3 پاسخ
  1. سمیه سعیدی
    سمیه سعیدی says:

    با سلام
    من در رشته مدیریت کسب و کار درس می خوانم و موضوع پایان نامه من نیز میزان باورپذیری تبلیغات در رسانه های اجتماعی است . با سایت شما برخورد کردم که شامل محتوای خلاصه شده ولی مطلب ارزشمند بود. خوشحال میشوم اگر در این زمینه کمکم کنید و یا مقاله های خوبی به من معرفی کنید . کمال تشکر را از جناب عالی دارم

    پاسخ
  2. رسول قاسمی
    رسول قاسمی says:

    سلام، مهندس من یه سوال دارم اگه این روش شعار بی سر و ته جواب نمیده پس چرا اینهمه سال شبکه های ماهواره ای به این سبک کار میکنند و نتیجه میگیرند، به نظر من تبلغات از هر نوعش همیشه جواب میده مخصوصا اینکه تعداد مخاطبها زیاد باشه

    پاسخ
    • Mansour Kiarash
      Mansour Kiarash says:

      سلام رسول جان
      نوع محصولی که فروخته می شود و رسانه ای که از اون برای تبلیغ استفاده می شود، بسیار متفاوت است. غالب محصولاتی که در شبکه های مذکور معرفی شده، محصولاتی است که قیمت هایی کمتر از ۷۰٫۰۰۰ تومان داره که به نوعی خریدار حاضر هست ریسک دروغ بودن محصول رو هم به جون بخره. یعنی با خودش میگوید: ((بخرم، اگر جواب داد که چه بهتر، نشد هم نهایت ۷۰ تومن از دست دادم))
      ضمن اینکه تبلیغاتی که در تلویزیون پخش میشه، به دلیل نوع رسانه، جامعه ای رو هدف میگیره که هوشمندی تکنولوژیکی پایین تری نسبت به سایرین دارند و راحت تر و بدون تحقیق باور می کنند!

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *