درآمدزایی بیشتر از فعالیت‌های بازاریابی با ۵ راهکار

درآمدزایی بیشتر از فعالیت‌های بازاریابی با 5 راهکارReviewed by Mansour Kiarash on Dec 14Rating: 5.0درآمدزایی بیشتر از فعالیت‌های بازاریابی با 5 راهکاردرآمدزایی در همه کسب و کارها ممکن است، به شرطی که فرایندهای آن به درستی انجام گرفته باشد. بازاریابی نیز یکی از این راهکارهاست که تاثیر بسیار زیادی در سودآوری بنگاه ها و درآمدزایی آنها دارد.

درآمدزایی در همه کسب‌وکارها حائز اهمیت است. از زمانی که شما اقدام به تولید محصول یا خدمات می‌کنید، هدف اولیه، درآمدزایی، آن‌هم از راه‌های مختلف و بهانه‌های جدید خواهد بود.

 

در این مقاله قصد دارم ۵ راهکار حیاتی برای افزایش درآمدزایی یک کسب‌وکار را معرفی کنم:

 

۱٫ خشت اول را دقیق بگذارید

بسیاری از کسب‌وکارها، خدمات یا محصولاتی را طراحی می‌کنند که پس از مدتی به دلیل محدود بودن، از چرخه خارج می‌شوند. در حقیقت شما باید محصول یا خدمتی را طراحی کنید که قابل بست دادن به تعداد زیاد باشد.

در حقیقت در مرحله معماری محصول، می‌بایست آن را طوری طراحی کنید که بتوان آن را به تعداد بی‌شماری ارائه نمود.

 

فرض کنید اگر ماکروسافت، ویندوزهایی را طراحی می‌کرد که قابلیت به‌روزرسانی و پیشرفت را نداشت!

 

۲٫ زمان فرایندهای بهبود را افزایش دهید

بر اساس اطلاعات دریافتی از تولیدکنندگان نرم‌افزارهای موبایلی، حدود ۵۰% از کاربران پس از مدت بسیار کمی، دیگر از نرم‌افزار استفاده نمی‌کنند! پس سعی کنید فرایندهای بهبود را به قدم‌های کوتاه تقسیم‌بندی کنید تا بتوانید آن‌ها را قبل از این‌که کسل‌کننده شوند، تمام کنید.

عدم بهبود یک محصول، به معنی مرگ زودهنگام آن خواهد بود.

 

۳٫ به استقلال مالی برسید

در هر مرحله از پیشرفت و ابداع و توسعه، به نحوی محاسبات کنید که درآمدها هزینه‌ها را پوشش دهند. فرمول این بند بسیار ساده است: به امید سودهای ۶ رقمی، خودتان را دام هزینه‌های ۴ رقمی نیندازید.

آینده‌نگری و ریسک کردن برای هر کسب‌وکاری لازم است، اما نگذارید این آینده‌نگری، به حیات کسب‌وکار صدمه وارد کند.

 

۴٫ برندسازی کنید تا هزینه‌ها کمتر شود

ساخت یک برند و بهینه‌سازی مداوم آن، باعث می‌شود کسب‌وکارتان لااقل برای مشتریان قبلی، همیشه پررنگ باقی بماند و آن‌ها بتوانند برای خدمات، اول شمارا به یاد بیاورند.

این رویکرد به‌ظاهر ساده، همیشه به سودآوری و درآمدزایی بیشتر یک مجموعه کمک می‌کند.

 

۵٫ درآمدی متنوع را پیدا کنید

در کل کسب‌وکارها، به سمت استفاده کمتر از نیروهای انسانی و تجهیزات ثابت گرایش پیداکرده‌اند. پس سعی کنید در این راه، شما نیز به سمت‌وسوی فعالیت‌هایی بروید که نسبت درآمدزایی به‌سختی کار آن بیشتر باشد. یعنی به ازای کار کمتر، درآمد بیشتر انجام دهید.

 

البته مورد ۵، به‌نوعی یک شمشیر دو لبه است! تنوع فعالیت‌ها، می‌بایست تا جایی باشد که تعهد برند را خدشه‌دار نکند و نگاه مشتریان به کسب‌وکار تغییر نکند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *