هویت برند

هویت برند، آنچه شما باید آن را تعریف کنید

هویت برند، آنچه شما باید آن را تعریف کنیدReviewed by Mansour Kiarash on Feb 3Rating: 5.0هویت برند، آنچه شما باید آن را تعریف کنیدهویت برند یک کسب و کار، آن بخش از برند و شخصیت و هویت انسان مانندی است که برای کسب و کار ها و مشاغل فرض می شود. در حقیقت کسب و کارها به چند صفت خاص شناخته می شوند که به آنها هویت برند گفته می شود و مانند انسانها به یک برند خاص شناخته می شوند.

خودت را بشناس، اولین عبارتی است که برای تعریف شخصیت یک انسان لازم است و همین روش برای تعریف هویت یک برند نیز به کار می‌رود.

 

بزرگ‌ترین اشتباهی که یک کارآفرین می‌تواند انجام دهد، این است که هویت برند اش را نادیده بگیرد. چرا این موضوع این‌قدر مهم است؟

 

شما به مصاحبه شغلی رفته‌اید؟ در هنگام ورود، به سبک خاصی لباس می‌پوشید، تجارب کلیدی را مهم جلوه می‌دهید و لحن و صدای خود را تغییر می‌دهید تا آنچه که می‌خواهید به نظر برسید. شخصیتی باشید که احتمالاً برای استخدام در شرکت جذاب باشد.

 

در وضعیتی که در بالا تصویر کردیم، هویت برند شرکت شما، همان شخصیت شما در هنگام مصاحبه است.

 

با استفاده از ذهنیتی که در بالا اشاره شد، چند عامل مهم در رابطه با هویت برند را معرفی می‌کنم:

 

 

۱٫ برندتان را بفروشید، نه محصولتان را

 

بازاریابی درگذشته، بر محوریت محصول اداره می‌شد که این روزها چندان کار خردمندانه‌ای نیست. در حقیقت اگر هویت برندتان برای خریداران آشنا و جذاب نباشد، شما هم‌رده سایر فروشندگان قرار می‌گیرید و وارد بازار تند و سریع رقابت می‌شوید.

 

 

۲٫ هویت برندتان می‌بایست خودش را نشان دهد

 

مطمئناً شما می‌بایست زمانی زیادی برای تفکر کردن و بیش از آن برای کار کردن حول نیازهای مشتریان صرف کنید و این‌یک عامل کلیدی است.

 

اما از طرفی ببینید برندتان چه چیزی را در تجربه به مشتریان معرفی می‌کند و بگذارید آن عامل بر بازاریابی و برندینگ شما تأثیرگذاری مستقیم داشته باشد.

 

 

۳٫ از هویت اشتباه برند نترسید

 

همیشه نمی‌توان در مسیر درست حرکت کرد. اشتباه در فرایند برندینگ کاملاً محتمل و عادی است. چاره این اشتباهات، ری برندینگ Rebranding است که می‌توان از آن طریق هویت خراب برند را اصلاح نمود.

 

این کاری بود که کسب‌وکارهای بزرگی مانند فورد هم به آن روی آورده‌اند. پس از تغییر شهرت برند نترسید. هرچند که باگذشت زمان، هزینه‌های آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

 

۴٫ به سراغ جادو نروید، سخت‌کوش باشید

 

اگر هویت برندتان آن چیز که شما می‌خواهید نیست، مطمئناً نمی‌توانید با انتشار کتاب‌های الکترونیکی و سمینار و تبلیغات، آن را جابجا کنید، زیرا هویت برند، در ذهن مشتریان است و شما هرگز به آن دسترسی نخواهید داشت.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *