روش های بازاریابی

روش‌ های بازاریابی دیجیتال کدم‌اند؟ منصور کیارش

روش‌ های بازاریابی دیجیتال کدم‌اند؟ منصور کیارشReviewed by Mansoor Kiarash on Dec 30Rating: 5.0روش‌ های بازاریابی دیجیتال کدم‌اند؟ منصور کیارش، مشاور بازاریابیروش های بازاریابی دیجیتال، امروزه به پرکاربردترین روش های بازاریابی تبدیل شده اند و تبلیغات دیجیتال را به پرسودترین راهکار تبلیغاتی تبدیل کرده اند. تبلیغات شبکه های اجتماعی، تبلیغات متنی و دیگر روشهای تبلیغاتی، تاثیر بسزایی در افزایش فروش دارند

در عصر کنونی که به عصر دیجیتال شهرت دارد، تقریباً همه مردم دسترسی به موبایل، کامپیوترهای شخص دارند و ساعت‌ها با آن‌ها کار می‌کنند.

 

با توجه به این شرایط، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و سایر رسانه‌های آنلاین، بخش روزانه زندگی آن‌ها شده است. بنابراین بسیاری از سازمان فعالیت‌های بازاریابی خود را حول این محور سوق داده‌اند.

 

طبق یکی از نظرسنجی‌های انجام‌شده، ۷۰% کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند، آن را به‌صورت روزانه بررسی می‌کنند و شاید همین دلیل باعث شده که شرکت‌های پیشرو، حدوداً ۱۲% از سود دریافتی مجموعه را به تبلیغات دیجیتال تخصیص می‌دهند.

 

در بخش‌های زیر، می‌توانید ۵ روش بازاریابی دیجیتال که بیشتر میزان استفاده در کسب‌وکارها دارند را مشاهده کنید:

 

 

۱٫ شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به دلیل هزینه‌های پایین تبلیغات در آن‌ها به یکی از بهترین روش ‌های بازاریابی آنلاین تبدیل‌شده‌اند. همچنین ثبات تبلیغات در آن‌ها به همراه آگاهی از برند بالا، باعث شده شبکه اجتماعی بیشترین طرفدار را، بین روش‌ های بازاریابی داشته باشد.

 

 

۲٫ عکس، ویدیو و متن

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، عکس‌العمل کاربران در هنگام مواجهه با وب‌سایت‌ها، ۴۰% بیشتر است، به شرطی که متن، با ویدیو و تصویر تزیین‌شده باشد. علاوه بر این، در علم پزشکی اثبات‌شده است که متونی که تصاویر، سریع‌تر از متن خام در مغز پردازش می‌شوند.

 

 

۳٫ ایمیل

بر اساس آمارهای دریافت شده، بازاریابی ایمیلی و خصوصاً اتوماسیون ایمیلی، یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های بازگشت مشتری است. درحالی‌که شاید فکر کنید این راهکار در ایران کارآمد نیست، باید اشاره‌کنم در کسب‌وکارهایی که در آن مشغول بوده‌ام، توانستم به‌وسیله بازاریابی ایمیلی، برای مجموعه سودآوری قابل‌توجهی ایجاد کنم.

 

 

۴٫ موبایل هوشمند، تبلت و سایر ابزارها

۵۶% از مردم، گوشی‌های هوشمند دارند که ۵۰% آن‌ها از گوشی هوشمند به‌عنوان اولین گزینه برای جستجوهای اینترنتی بهره می‌برند. شاید تعجب کنید اگر در ادامه بگویم که ۷۲% از دارندگان تبلت، با آن خرید می‌کنند!!

آیا بازهم نیازی به توضیحات در مورد مزایای این ابزارها هست؟

 

 

۵٫ بهینه‌سازی موتورهای جستجو

شما این مقاله را از چه راهی یافتید؟ آیا از سایر صفحات به آن آمدید؟ یا از صفحه اول وب‌سایت گوگل آن را انتخاب کردید؟

این‌که مطلبی را که کاربران جستجو می‌کنند، در رتبه‌های اول موتور جستجو باشد، می‌تواند سودآوری مجموعه را به ازای هر یک‌بار هزینه کردن، به شدت افزایش دهد. پس هرگز از سئو، غافل نشوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *