هک رشد

هک رشد و ۳ قدم تعیین‌کننده برای یک هکر رشد

هک رشد و 3 قدم تعیین‌کننده برای یک هکر رشدReviewed by Mansour Kiarash on Feb 6Rating: 5.0هک رشد و 3 قدم تعیین‌کننده برای هکر رشدهک رشد که به عنوان موثرترین راهکار برای اجرای کسب و کارهای استارت آپی شناخته می شود، توسط هکرهای رشد اجرا می شوند و قدم های اجرای صحیح هک رشد، در مقاله به 3 قدم اصلی تقسیم شده اند که راهکار کلی هک رشد را نشان می دهد.

شاید با این مفهوم تازه و جوان آشنایی داشته باشید. هک رشد، راهکاری برای آزمون کردن منطقی و صحیح فرضیه‌ها است.

 

شما چگونه هک رشد را آغاز می‌کنید؟ در مقاله کوتاهی قصد دارم ۳ قدم اصلی هک رشد را معرفی کنم تا باعث ایجاد دید کلی درباره این راهکار شود.

 

 

۱٫ کاربرانتان را بشناسید

 

مانند هر راهکار دیگری در دنیای بازاریابی، هک رشد نیز با شناخت و درک مشتریان آغاز می‌شود. شما می‌خواهید بدانید آن‌ها در چه فضاهایی می‌چرخند، به چه محتوایی علاقه دارند یا سعی در حل چه مشکلی دارند، سپس می‌توانند این مشکل را برطرف کنید که از چه طریقی به آن‌ها دست بیابید.

 

این کار را با آزمون‌وخطا شروع کنید. سعی کنید کاربران را به دسته‌بندی‌های جداگانه تقسیم کنید و سعی کنید ارزش‌های موردتوجه را به کاربران هدفتان ارائه کنید. اگر از این روش نتیجه مثبتی گرفتید، همین راه را برای سایر کاربران ادامه دهید.

 

این کار، وسیله مناسب برای رسیدن به کاربران را به شما نشان خواهد داد.

 

 

۲٫ توسعه بدهید

 

به‌محض اینکه کانال ارتباطی موردتوجه و محبوب کاربران خود را شناسایی کردید، تمرکز و منابعتان را روی توسعه و استفاده صحیح و منطقی از آن کانال صرف کنید و تا سطح برنامه‌های روزانه پیش بروید.

 

حال که کانال اصلی ارتباط را یافتید، از مهارت‌های بازاریابی‌تان استفاده کنید تا به کلید موفقیت این مرحله دست بیابید. کلید موفقیت، استفاده دقیق و صحیح از منابعی است که در بازاریابی از آن‌ها بهره برده می‌شود.

 

 

۳٫ تکرار، آزمایش و بهینه‌سازی

 

تبریک، شما به چرخه طلایی رسیده‌اید.

 

می‌دانید چرا در هک رشد ایران و سایر نقاط جهان موفق آمیز بوده است؟ زیرا کاربران و مشتریان با کسب‌وکار درگیر هستند. در حقیقت یک هکر رشد، عاشق آزمون کردن فرضیه‌های مختلف برای کشف ناشناخته‌های کاربران است.

 

اما نکته اینجاست که نمی‌خواهیم همه فرضیه‌ها را برای همه کانال‌های ارتباطی تست کنیم. شاید نظریه اول، تنها برای کاربران کانال ۱، نظریه شما صدق کند. پس به دنبال بسط دادن یک نظریه به همه کانال‌ها و یا کاربرها نباشید.

 

می‌خواهید ببینید که هک رشد شما موفقیت‌آمیز بوده؟! ببینید کاربران شما، ارزش تازه‌ای از طرف شما دریافت کرده‌اند یا خیر. ساخت ارزش برای کاربران، همه هدف هک رشد است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *