ساخت برند

ساخت برند در فضای آنلاین چگونه است؟

ساخت یک برند که به راحتی در یاد مشتریان باقی بماند و البته مردم آن را دوست داشته باشند، یک سرمایه بسیار مهم برای هر کسب و کاری محسوب می‌شود.

 

اثبات این مدعا آنجاست که ۵۹% از مصرف کنندگان، ترجیح می‌دهند محصولات جدیدشان را از برندی تهیه کنند که با آن‌ها آشنا است. پس در محیط رقابتی کسب و کار امروز، سعی کنید یک عامل تفاوت چشمگیر ایجاد کنید تا بتوانید با برندهای بزرگ و رقبا مقابله کنید.

 

ساخت برند، چیزی بیش از طراحی یک لوگوی جذاب و دوست داشتنی است! یک برند موفق، نیازمند ایجاد ارتباط و ایجاد تجربه‌ای با کیفیت ثابت است! پس منتظر ساخت برند در یک شب تا صبح نباشید، ماه‌ها برای این کار زمان نیاز دارید!

 

من با توجه به اجرای پروژه‌های ساخت برند، کل فرایند را ساده سازی کرده‌ام و در قالب مراحل زیر، آن را دسته بندی نموده‌ام:

 

۱. مشتریان هدفتان را تعیین کنید:

قدم اول در ساخت برند، این است که شما این برند را برای چه کسی می‌سازید. پس، جزئیات عادات مشتریان را به دست آورید و ببینید سبک زندگی آن‌ها چگونه است.

 

۲. یک بیانیه برندینگ تعریف کنید:

پیش از اینکه روی اعتمادسازی برندتان برای مشتریان کار کنید، به سراغ تولید ارزشی بروید که برای آن‌ها مهم است. در حقیقت، بیانیه برند، دلیل زنده ماندن کسب و کارتان را مشخص می‌کند. پس از آن، محوریت همه پیام‌ها و شعار‌ها را بر اساس این ارزش بنا کنید.

 

۳. درباره جایگاه خودتان در صنعت تحقیق کنید:

این روز‌ها، همه سعی می‌کنند فروشگاه‌های اینترنتی تاسیس کنند و آن را شبیه به دیجی کالا (چه از نظر کسب و کار و چه از نظر ظاهر) تولید کنند.

 

این یک عارضه بسیار بزرگ است، شما هرگز نباید از کسب و کارهای بزرگ صنعتتان کپی برداری کنید. اگر این کار را انجام دهید، پس چه عاملی باعث تفاوت شما خواهد شد تا مشتریان به جای دیجی کالا از شما خرید کنند؟

 

۴. عامل کلیدی موفقیت را بیابید:

همیشه برندهایی موفق هستند که در پیشنهاداتشان مزایای (Benefits) مخصوص خود را پیشنهاد می‌کنند. هر کسب و کار مزایای خود را دارد و اگر به جای ارائه تضمین کیفیت کار خاص خودتان و مزایای خاص کسب و کارتان به استفاده از کسب و کارهای خارجی و یا داخلی دیگر بپردازید، احتمال موفقیت برندسازی را کاهش داده‌اید.

 

در مورد شرکت Apple، مزایای خاص را طراحی بی‌نظیر و عامل کلیدی را سهولت استفاده بیان کرد.

 

۵. وقت طراحی یک لوگو و شعار بی‌نظیر است:

یک طراح فوق العاده و خلاق استخدام کنید که در زمینه تولید طرح مرتبط به برند، هویت سازی برند و ساخت شعار به شما کمک کند.

 

لوگو، پیشانی کسب و کار شما است. برای طراحی آن زمان صرف کنید.

 

۶. نحوه ارتباط با مشتریان را ساماندهی کنید:
نحوه ارتباط گرفتن و لحن صحبت با مشتریان، مستقیما به جنس کسب و کار وابستگی دارد. می‌توانید در انتخاب لحن صحبت:

* جدی
* دوستانه
* خدمت محور
* با هدف معرفی
* اطلاعات دهنده و غیره

باشید.

 

۷. خودتان دست به کار شوید:

هیچ کس خصوصیات برند شما را بهتر از شما نمی‌شناسد، پس خودتان برای مشهور‌تر کردن برندتان دست به کار شوید.

 

2 پاسخ
    • Mansour Kiarash
      Mansour Kiarash says:

      بله
      برای توضیحات بیشتر به صفحه تبلیغات رفته و در بخش پایین صفحه، فرم تماس را تکمیل کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *