بازاریابی آنلاین و آفلاین و کمپین‌های تبلیغاتی مشترک

بازاریابی آنلاین و آفلاین و کمپین‌های تبلیغاتی مشترکReviewed by Mansour Kiarash on Feb 12Rating: 5.0بازاریابی آنلاین و آفلاین و کمپین‌های تبلیغاتی مشترککمپین بازاریابی آفلاین و کمپین بازاریابی آنلاین و یا به عبارتی کمپین بازاریابی مشترک و ترکیبی، راهکاری برای افزایش قابل توجه میزان فروش و سوداوری در تبلیغات یک کمپین تبلیغاتی است. کسب و کارها می بایست برای تبلیغات به یک روش کمپین نویسی تبلیغاتی بسنده نکنند و یکپارچگی بین روش ها را حفظ کنند.

ترکیب بازاریابی آنلاین و آفلاین، یکی از توانایی‌های اصلی مدیران و مشاوران بازاریابی است که در کسب‌وکارها موردنیاز است.

 

انتخاب بین روش بازاریابی آنلاین و آفلاین، همواره ریسک از دست دادن منافع یکی از روش‌ها را به همراه دارد. تأثیرگذاری بازاریابی دیجیتال، افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه را افزایش داده است، اما زمانی که روش‌های آفلاین با آنلاین ترکیب شود، بیشترین تأثیرگذاری در فروش محقق می‌شود.

 

در تحقیقات انجام‌شده مشخص‌شده است:

 

۲۰% مشتریانی که تبلیغ شمارا می‌شنوند، شمارا به یاد خواهند داشت.

 

۳۰% کسانی که تبلیغ شمارا می‌بینند، شمارا به یاد خواهند داشت.

 

و ۷۰% کسانی که تبلیغ شمارا هم بشنوند و هم ببینند، شمارا به یاد خواهند داشت.

 

 

در ادامه چند راهکار معرفی می‌کنم که می‌تواند تلاش‌های آنلاین و آفلاینتان را بیشتر همگام کند:

 

چند بستر هم‌زمان

 

یکی از تأثیرگذارترین راهکارها، استفاده از چند بستر به‌صورت هم‌زمان است. به‌عنوان‌مثال اگر کاربران هدف شما در هنگام تماشای تلویزیون، با تبلت یا موبایلشان نیز کار می‌کنند، می‌توانید با استفاده از اجرای هم‌زمان تبلیغات در این بسترها، تا ۱۶% فروش را افزایش دهید.

 

البته انتخاب صحیح رسانه برای تبلیغات آنلاین، بسیار در موفقیت یک کمپین تبلیغاتی مشترک مؤثر است.

 

 

بازاریابی بر اساس رویدادها

 

ترغیب شرکت‌کنندگان در رویدادهایی نظیر نشست‌های استارت آپی و کسب‌وکارها، راه‌حل بسیار خوبی برای جذب مستقیم مشتری است.

 

البته می‌بایست سعی کنید در رویدادها، شرکت‌کنندگان را به نصب نرم‌افزار و یا به یاد سپردن شعاری خاص ترغیب کنید.

 

هرچند این کار زمانی مؤثر خواهد بود که حاشیه سود کسب‌وکار عدد قابل‌توجهی باشد.

 

 

پخش کردن تصویر کد QR

 

این روزها همه گوشی‌های هوشمند در جیب دارند. یکی از بهترین راهکارها برای افزایش انتقال کاربران به وب‌سایت یا نرم‌افزار، استفاده از کدهای QR است که توسط دوربین‌های گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده است.

 

تأثیر استفاده از این کد زمانی بیشتر خواهد که کاربران بتوانند توسط آن به شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار متصل شوند و یا تخفیف بگیرند.

 

در آخر نیز باید اشاره کرد، استفاده از یک کمپین بازاریابی ترکیبی، بسیار مؤثرتر از استفاده از کمپین‌های آفلاین و آنلاین به‌صورت مجزا است. زیرا هدف‌گذاری کلی یک کمپین است که موفقیت جذب مشتری را تعیین می‌کند و می‌تواند از همه فرصت‌ها به‌صورت هم‌زمان استفاده کند.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *