مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازاریابی چیست؟

مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازاریابی چیست؟Reviewed by Mansour Kiarash on Dec 23Rating: 5.0مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازاریابی چیست؟موفقیت در تبلیغات و در نگاهی کلی تر موفقیت در بازاریابی با نگاه ویژه به عوامل اصلی موفقیت یک برنامه بازاریابی محقق می شود. شرکت های نوپا اهمیت بیشتری را نسبت به شرکت های بزرگ برای ارزیابی شرایط بازار قائل هستند.

برنامه بازاریابی برای شرکت شما، می‌تواند ماند یک تیغ دو لبه عمل کند. مارکتینگ پلن می‌تواند کسب‌وکار شمارا نابود، یا بسیار سودآور کند.

 

باوجوداینکه در هنگام نگارش یک برنامه بازاریابی، عوامل بسیاری در موفقیت آن تأثیرگذار هستند، اما ۳ عامل همیشه برای یک مدیر بازاریابی، خودنمایی می‌کند که شامل اعتماد، کاربران هدف و بودجه می‌شود.

 

اعتماد

بسیاری از کسب‌وکارها که چندان به رشد قابل‌توجهی نرسیده‌اند، فکر می‌کنند، فعالیت‌های بازاریابی یک فعالیت فصلی است. درصورتی‌که این تفکر یک اشتباه بزرگ است.

 

درواقع کسب‌وکارها می‌بایست با کاربران خود ارتباطی مستمر و سازنده داشته باشند، آن کاربرانی که می‌خواهند به آن‌ها محصولی بفروشند.

 

راهکار مؤثری که می‌توان در این مورد بیان کرد، این است که کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی برای نگاه‌داشتن کاربران استفاده کنند تا در مواقع لازم بتوانند آن‌ها را برای تبدیل به مشتریان به دعوت کنند.

 

البته می‌بایست به‌جای دعوت به خرید، آن‌ها را به بحث و بررسی بیشتر در حوزه محصول دعوت کنند.

 

آن‌ها هم می‌دانند که شما قصدتان از عضو کردنشان در شبکه اجتماعی چیست، پس مهم‌ترین عامل، برقرار کردن یک ارتباط صحیح و غیر تبلیغاتی با کاربران است.

اگر در این زمینه مؤثر عمل کنید، مشتریانتان محصولتان را توصیه می‌کنند، آن را از خود می‌دانند و عاشق محصولتان خواهند بود.

 

کاربران هدف

ارسال پیام‌های تبلیغاتی، زمانی که نمی‌دانید آن‌ها قرار است به دست چه کسی برسد، کاری اشتباه است. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردم، یک کسب‌وکار نمی‌تواند همه‌چیز برای همه‌کس باشد.

 

یک پیام بازاریابی متمایز می‌بایست جامعه خاصی را با نیاز مشخصی هدف بگیرد. در حقیقت می‌بایست خصوصیات کاربران مورد تبلیغ، دقیقاً موردبررسی قرار گیرد. این موضوع بحثی است که با بخش‌بندی بازار شروع می‌شود و تا ارسال تبلیغات شخصی‌سازی‌شده جای پیشرفت و افزایش دقت دارد.

 

قابل اشاره است که هزینه‌های تبلیغاتی، برای حالاتی که مشتریان به‌درستی انتخاب‌شده باشند، به‌مراتب کمتر از تبلیغات بی‌هدف است.

 

بودجه

مهم‌ترین وظیفه فعالیت‌های بازاریابی، افزایش فروش و نهایتاً افزایش قابل‌ملاحظه سودآوری سازمان است. این در حالی است که استراتژی بازاریابی و نحوه برنامه‌ریزی بودجه‌ای آن، تعیین‌کننده سودآوری قطعی فعالیت‌های بازاریابی است.

 

در حقیقت یکپارچگی بین برنامه‌ریزی، وضعیت فروش، توان نیروهای فروش و بسیاری از عوامل دیگر، تعیین‌کننده شرایط اثربخشی بودجه‌بندی بازاریابی است.

 

صحت برنامه‌ریزی و گرفتن بیشترین بازخورد، می‌تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان شود و سودآوری شرکت‌ها را از فعالیت‌های بازاریابی دوچندان کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *