تیم هک رشد

ساختار تیم هک رشد نسبت به اندازه سازمان چگونه است؟

ساختار تیم هک رشد نسبت به اندازه سازمان چگونه است؟Reviewed by Mansoor Kiarash on Apr 5Rating: 5.0ساختار تیم هک رشد نسبت به اندازه سازمان چگونه است؟ساختار تیم هک رشد که یکی از مهمترین تیم ها در رشد یک کسب و کار یا استارت آپ است، بسته به ابعاد کسب و کار یا استارت آپ متمایز است. به این صورت که تیم هک رشد در استارت آپ ها با تیم هک رشد در کسب و کارها بزرگ، به گونه های متفاوتی ساخته می شود.

تیم هک رشد بسته به ابعاد سازمان متفاوت است و طبیعی است که یک استارت آپ تیم هک رشدی متفاوت از یک سازمان بزرگ و جاافتاده خواهد داشت.

 

این تفاوت ساختاری مستقیماً به اهداف یک کسب و کار و یک استارت آپ مربوط است. در ادامه نگاهی به اندازه سازمان ها و ابعاد تیم های رشد در آن خواهیم داشت:

 

ساختار هک رشد برای استارت آپ ها

 

میکروتیم

 

اگر به تازگی کارتان را شروع کرده اید، مشخصاً تعداد نیروهایتان کمتر از ۱۰ نفر است. چون تیم کوچک است و مدیرعامل نیز شخصاً در تیم رشد خواهد بود، تمرکز بر ایده سازی، زیاد خواهد بود.

 

در این صورت شما می بایست مدیر محصول، مدیرعامل و مدیر دیجیتال مارکتینگ را در تیم داشته باشید. از سوی دیگر به دلیل انعطاف بالا، تعداد آزمون فرضیه ها می بایست بیشترین حالت ممکن باشد.

 

 

تیم اختصاصی

 

اگر کمی کسب و کارتان بزرگتر است، طبیعتاً اعضای تیم نیز بیشتر از حالت قبل است.

 

در این ساختار کماکان مدیرعامل می تواند نقشی موثر در تیم هک رشد داشته باشد. در این ساختار مسئولیت بر گستردگی بیشتر فعالیت هاست. از طرفی در این تیم هک رشد، می بایست یک طراح و مدیرمحصول، نقش به سزایی بازی کنند.

 

می بایست برای مدیریت این تیم، فعالیت ها به خوبی تخصیص داده شوند و هر هدف به یک نفر سپرده شود تا آن را انجام دهد.

 

ساختار هک رشد برای کسب و کارها

 

در این بخش، با استفاده از یک مصاحبه ۲۰ نفری از مدیران هک رشد سازمان های بزرگ، ساختاری مناسب برای تیم های هک رشد به دست آمد که شرح آن به صورت زیر است:

 

مدل مستقل (تیم هک رشد اوبر و فیس بوک)

 

این مدل که به مدیران عامل گزارش عملکرد می دهند، می تواند به ۲ صورت مدیریت شود:

 

۱٫ جریان ها

 

مدیر تیم هک رشد، فرایند ها و مسیرهای پیموده شده را بررسی می کند و به مدیرعامل گزارش می دهد.

 

تیم ها چندگانه هستند و هر تیم شامل مدیران محصول، مهندسین داده، توسعه دهندگان وب و طراحان هستند.

 

هر تیم مسئول انجام یک فعالیت در هر جلسه هستند. (مدلی که در بالا نمونه آن را در استارت آپ با ابعاد کوچک تر دیدیم)

 

۲٫ معیارها

 

سرپرست هر تیم شاخص های کلیدی را برای فعالیت ها اندازه گیری می کند.

 

هر تیم حتما می بایست شامل مدیر محصول، توسعه دهنده وب، طراح، مهندس داده ها و یک بازاریاب باشد.

 

در این ساختار، نرخ ها و معیارها حرف اول را می زنند و به عنوان مثال شاخص های جذب و نسبت خرید میزان رشد را مشخص می کنند.

 

مدل وظیفه ای (توییتر، لینکداین، پینترست، دراپ باکس و تورنت)

 

در این مدل:

 

رهبر رشد، مستقیماً از محصول و وضعیت آن به مدیرعامل گزارش می دهد و نقشی بسیار حیاتی در فرایند دارد.

 

در این ساختار سرپرستان کلیدی، شامل مدیر محصول، توسعه دهندگان وب و مهندسی داده می شوند و گزارش را به رهبر رشد (که گرایش مستقیمی نسبت به محصول دارد) ارائه می کنند.

 

هر سرپرست کلیدی (که در خط بالا از آن ها نام برده شد) مستقیماً حق تصمیم گیری دارند و فرصت های رشد را دنبال می کنند.

 

به عنوان مثال در این مدل، مدیر بخش ثبت نام، آنالیزهای مربوط به ثبت نام را انجام می دهد تا بهترین مدل را بیابد. سپس با میزان خروجی مقایسه می شود. این موضوع با مدیر توسعه دهنده وب نیز هماهنگ می شود تا وی بداند از کدام مسیر پیش برود.

 

می توانید برای شکل دهی تیم رشدتان، از مشاور هک رشد سوال بپرسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *