هک رشد

هک رشد (Growth Hacking)

ابزار جدیدی در بازاریابی و رشد کسب و کارها است که اخیرا کسب و کارهای پیشرو، نظیر دراپ باکس، لینکداین، توییتر، فیس بوک و بسیاری دیگر از برندها، توانسته اند با آن موفقیت های چندبرابری را تجربه کنند.

امروزه باوجود پیشرفت سریع روش‌های تبلیغات، تهاجم سریع شخصی‌سازی پیام ها و حجم بسیار زیاد و متنوع کانال‌های تبلیغاتی در اینترنت، سیستم قدیمی تبلیغات که بعضی سازمان‌های ایرانی کماکان مشغول اجرا آن هستند، سال‌هاست که از بین رفته و دیگر در دور رقابت نیست.

دانستن این نکته حائز اهمیت است که متوسط زمانی که کاربران برای شناسایی کسب‌وکارتان زمان می‌گذارند، در سال گذشته به ۸ ثانیه رسیده بود که البته این عدد در سال ۲۰۰۸ حدود ۱۵ ثانیه در ایران بود.

پس شما تنها ۸ ثانیه فرصت دارید تا کاربران جدید را جذب کنید. از این رو شاید نیازمند تعریف راهکارهای جدیدتری از گذشته باشید.

هک رشد، به‌جای اینکه سیستم کلیشه‌ای تبلیغات را ارائه کند و از سیستم Push (ارائه تبلیغ به کاربر و فروش تهاجمی) استفاده کند، راهکار Pull (ایجاد اشتیاق برای کاربران به‌منظور درگیر شدن با برند) را ارائه می‌دهد. در حقیقت سعی دارد، از مشتریان فعلی، درآمدزایی بیشتری کند تا هزینه جذب آنها کاهش یابد.

اجرا کننده فرایند هک رشد که نیاز به سامان دهی وضعیت و آزمون های منظم دارد، هکر رشد خوانده می شود.

در حقیقت این روش، به این دلیل کارآمد است که کسب و کارها از روش های قدیمی بازاریابی که تنها هدف جذب مشتری داشتند، فاصله گرفته اند و به همان اندازه به طراحی محصول و رشد کسب و کار اهمیت می دهد.

این راهکار در ایالات متحده و اخیرا در ایران طرفداران زیادی را به خود جذب کرده. بزرگانی نظیر جف بزوس، ایلان ماسک و ریچارد برنسون نیز به عنوان هکرهای رشد موفق در ایالات متحده شناخته می شوند.

خدمات هک رشد

خدمات در مشاوره و اجرا هک رشد:

 

* ارزیابی وضعیت فعلی کسب و کار

* مدیریت نیروی انسانی برای تولید ایده

* ارزیابی ایده ها و اجرا

* ارزیابی منظم عملکرد

* ارزیابی داده ها

و افزایش قابل توجه رشد

مراجع تایید کننده هک رشد

آخرین مقالات هک رشد

آیا از هکر رشد سوالی دارید؟