تاثیر برندینگ بر فروش

چرا برندینگ باعث افزایش فروش می شود؟ – منصور کیارش

چرا برندینگ باعث افزایش فروش می شود؟ - منصور کیارشReviewed by Mansoor Kiarash on May 21Rating: 5.0چرا برندینگ باعث افزایش فروش می شود؟ - منصور کیارشآیا در اجرای برندینگ شک دارید؟ سوددهی برندینگ برای شما واضح نیست. مقاله درباره علل تاثیر برندینگ بر فروش سازمان ها است و اینکه چرا یک برند، بر رفتار مشتریان تاثیر می گذارد و اینکه باعث می شود مصرف کنندگان، از آن برند خرید کنند. افزایش فروش با برندینگ، یک اصل اثبات شده است.

همه می دانیم هنگامی که مشتری برند آشنایی را در میان برندها می بیند، به احتمال زیاد از آن خرید می کند. اما دلیل این رویداد چیست؟

 

برندسازی و برندینگ، برای هر کسب و کاری مهم و تاثیرگذار است. در حقیقت برندینگ، می تواند تصمیم مصرف کننده را به راحتی به سمت محصول برند ما سوق دهد، البته به شرطی که خاطره خوشی از آن داشته باشد.

 

اگر برای سرمایه گذاری بر فعالیت های برندینگ شک دارید، شاید این مقاله بتواند شما را تا حد زیادی قانع کند که چرا برندینگ، در تصمیمات مشتریان تاثیرگذار است:

 

 

برندها مشتریان وفادار می سازند

 

بعضی از برندها، تا سالیان سال، مشتریان وفاداری را به خود جذب می کنند.

به عنوان مثال شیرهای شرکت میهن، که سالهای کودکی را برای دهه ۶۰ ساخته بود، مجددا به تولید شیر، در همان بسته بندی ها ادامه داده است که کاری بسیار عقلانی و هوشمندانه بوده است.

شیر میهن

انجام این کار نیازمند ترکیبی پیچیده از جنبه های احساسی و اعتماد است. زیرا این دقیقا همان وفاداری برند است که کسب و کارها به دنبالش هستند.

 

 

برندها احساس دستیابی به چیز خاصی ایجاد می کنند

 

برندها مواردی را در بردارند که باعث ایجاد حس مالکیت معنوی می شود.

اجناس گران مانند iphone، حس پولدار بودن را القا می کند.

اجناس درجه یک و بسیار با کیفیت مانند خودروهای تویوتا، حس خردمند بودن و آینده نگری و حتی خاص بودن (در بعضی موارد) را القا می کند.

در حقیقت داشتن بعضی برندها، حس بهتر بودن را در افراد می سازد که باعث خرید مداوم آنها می شود.

 

 

برندها در رقابت صفر، پیروز هستند

 

برند در شرایطی که برتری وجود نداشته باشد، به شدت بر فروش تاثیرگذار هستند.

فرض کنید شما دو محصول خوراکی با شرایط کاملاً یکسان را پیش رو دارید. یکی از آنها برند غیر است و دیگری برندی که شما یکبار آن را چشیده اید. کدام را انتخاب می کنید؟

بررسی ها نشان می دهد بیش از ۷۰% افراد، برند قبلی را انتخاب می کنند. زمانی که شما یک برند را می بینید، در اولین قدم، به یاد محصولی از آن خواهید افتاد که پیش از این از آن استفاده کرده اید.

به عنوان مثال شما زمانی که برند پژو را می بینید، به یاد خودرویی که سالها پیش داشتید و شتاب خوبی داشت می افتید. به این اثر، رایجه برند می گوییم. این رایحه باعث می شود اعتماد بین شما و برند ادامه دار باشد و به نوعی، شما یک طرفدار و مبلغ برند باشید.

در مقایسه نیز، محصولاتی که برند نشده اند، مانند پراید، تنها شما را به یاد ترس همیشگی از خطرات سانحه ها می اندازد! این، تاثیر برند بودن و نبودن است!!

 

 

برندها، باعث تکمیل شخصیت و تصویر خریداران می شوند

 

خریداران، با استفاده از برندها، بخشی از تصویر شخصیتی‌شان نزد خود را، می سازند.

به عنوان مثال عینکی که همه مدلها از آن برند استفاده می کنند، شاید برای یک جوان شیک پوش، تصویر یک مدل را ایجاد کند، حتی اگر از نظر زیبایی شناختی، این عینک او را زیباتر نکند.

پس برای برندها الزامی است که به دنبال شخصیت های محبوب مشتریان هدف رفته و سعی کنند تصویر شخصیتی مورد علاقه آنها را با محصولاتشان بسازند.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *