برند سازی برای تازه کارها: ۵ راهنمایی مهم برای ساخت شخصیت برند

برند سازی برای تازه کارها: 5 راهنمایی مهم برای ساخت شخصیت برندReviewed by Mansour Kiarash on Nov 22Rating: 5.0برندینگ (برند سازی) برای تازه کارها: 5 راهنمایی مهم برای ساخت شخصیت برندبرندسازی، فعالیتی الزامی برای دارندگان کسب و کار است و شامل مراحل بسیاری است. در اینجا 5 راهکار برای پیاده سازی برندینگ برای تازه کارها مطرح می شود. اصول پایه ای برندینگ

زمان آن رسیده که صاحبان کسب‌وکار بتوانند خودشان قدم‌های اولیه را برای برند سازی کسب‌وکارشان بردارند. آن‌هم به این دلیل که شما بیشتر از هرکسی اهمیت می‌دهید برندتان چطور دیده شود.

 

برندینگ به‌نوعی شخصیت دهی به محصول یا خدمت و در مرحله بعد کسب‌وکارتان است. پس اگر نمی‌دانید می‌بایست از کجا برند سازی را شروع کنید، ادامه متن را مطالعه کنید تا با قدم اول این فرایند آشنا شوید:

 

۱٫ چرا؟

پیش از اینکه هر کاری را آغاز کنید، خودکار را زمین بگذارید و عمیقاً فکر کنید و انگیزه‌هایتان را پیدا کنید. این سوال‌ها به شما کمک خواهد کرد:

 

می‌خواهم برندم به کجا برسد؟

 

نیاز دارم برندم تا کی دوام بیاورد؟

 

شخصیت برند من چیست؟

 

۲٫ چه کسی؟

انگیزه‌هایتان را ثبت کردید؟ حال به دنبال این سوال باشید که این برند، قرار است نیاز چه کسانی را برطرف سازد. می‌توانید از این سوالات بهره ببرید:

 

بازه سنی آن‌ها چقدر است؟

 

جنسیت آن‌ها چیست؟

 

سطح تحصیلاتشان چقدر است؟

 

وضعیت اشتغال آن‌ها به چه صورت است؟ شغل آزاد دارند یا دولتی؟

 

سبک زندگی آن‌ها به چه صورت است؟ الگوی خرج کردن پول آن‌ها چگونه است؟

 

مشکلاتشان چیست و با چه قضایایی درگیر هستند؟

 

حتی اگر درباره آن‌ها چیزی نمی‌دانید، بازهم می‌بایست یک هدف‌گیری داشته باشید.

 

 

۳٫ چگونه؟

حال باید ببینیم چطور می‌توان پیشنهاد را به جامعه هدف موردنظر ارائه داد؟ به‌نوعی باید به پاسخ این سوالات برسید:

 

برای ارائه پیشنهادتان، می‌بایست از چه کلمه‌هایی استفاده کنید؟ (که در حقیقت شامل نام کسب‌وکارتان، عنوان اصلی و تعهد برندتان می‌شود)

 

از چه رنگی استفاده خواهید کرد؟ (پیشنهاد می‌کنم یک ترکیب رنگی خاص را برای برندتان در نظر بگیرید و تا انتها به آن پایبند باشید)

 

خط مورداستفاده شما چیست؟

 

بر کدام تعهد و نقطه قوت برندتان می‌بایست پافشاری کنید؟

 

بعدازاینکه این سوالات و سوالات مرتبط دیگر را پاسخ دادید، شروع به تولید پیام‌ها کنید. بر اساس قاعده‌های هک رشد، همیشه چند پیشنهاد را ارزیابی کنید و یکی را اجرایی نمایید.

 

۴٫ کدام؟

زمانی که خودتان شروع به ساخت برندتان می‌کنید، می‌توانید آن را ارزان یا رایگان به سرانجام برسانید. پس، به این تصمیم برسید که می‌خواهید از کدام‌یک از ابزارها برای رسیدن به اهداف استفاده کنید:

 

وردپرس

تلگرام

گوگل آنالیتیکس

MOZ

و بسیاری دیگر

 

۵٫ کجا؟

شما می‌خواهید یک کسب‌وکار تازه را اجرایی کنید، پس‌نیازی نیست هزینه‌های هنگفت متقبل شوید. سعی کنید با ارزان‌ترین رسانه‌ها و ارزان‌ترین بسترها تبلیغات را آغاز کنید.

 

انتخاب کنید که از کجا باید مشتری جذب کنید که به جامعه هدف شما نزدیک‌تر است و از طرفی از کجا باید اصلاح فرایندها را در تجربه کاربری آغاز کنید.

 

 

3 پاسخ
  1. مشاور
    مشاور says:

    شخصیت سازی برند واقعا حتی برای آدم های عادی هم لازمه، چون شهرت رو نمیشه مدیریتش رو داده به غیر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *