نمونه عملی هک رشد برای یک فروشگاه لباس

نمونه عملی هک رشد برای یک فروشگاه لباسReviewed by Mansoor Kiarash on Jul 20Rating: 5.0نمونه عملی هک رشد برای یک فروشگاه لباساجرای هک رشد و نگاه عملی به هک رشد، چیزی نیست که بتوان در کتابها و مقالات اینترنتی آن را یافت. در این مقاله من به نمونه اجرا شده هک رشد در یک کسب و کار مرتبط به پوشاک می پردازم. در این کسب و کار 3 دستاورد اصلی در فرایند هک رشد شرح داده شده که در آن به اجرای تبلیغات هدفمند و برندینگ هدفمند در سازمان مذکور اشاره می شود.

هک رشد در بسیاری از سازمانها در حال اجرا است. در یکی از کسب و کارهای آنلاین لباس فروشی به نام Nasty Gal، به بررسی ساده نمونه می پردازیم.

 

صاحب این کسب و کار که چند سال پیش به دلیل تبلیغ غیر مجاز در Ebay، از این سایت اخراج شده بود، پس از چند سال، با معرفی یک وب سایت لباس، توانست تا ۱۰۰ میلیون دلار درآمد برای خود ایجاد کند.

 

او در فرایند هک رشد کسب و کارش، به این ۳ دستاورد ساده دست یافت که توانست آینده شرکتش را متحول کند:

 

نحوه معرفی کسب و کار باید تغییر کند:

 

این کسب و کار پیش از تحول، خود را به عنوان یک فروشنده لباس خوب مطرح کرده بود. حال آنکه در فرایند هک رشد، به این نتیجه رسید که برای افزایش حاشیه سود کسب و کار، می بایست آن را به عنوان یک مرکز مد لباس معرفی کند.

نحوه معرفی محصول و خدمات فروش، باعث شد مشتریانی به سراغ Nasty Gal بروند که از نظر ذهنی، علاقه بیشتری نسبت به خرید طولانی از این کسب و کار دارند، زیرا توانستند خلاء مد را در خریدهایشان پر کنند.

 

تست و بهینه سازی فراوان، مسیر تبلیغات را هدفمندتر کرد:

 

مالک کسب و کار، با بررسی گرایشات افراد در خرید از Ebay و سایر فروشگاه های آنلاین، توانست به این دستاورد برسید که محصولات و خدماتش را، دقیقاً بر اساس علایق مشتریان بنا کند.

وی به نظرات خود اهمیتی نداد و تنها علایق مردم را اجرایی کرد و محصولاتی که در سایر فروشگاه ها کمتر دیده می شد را از محصول حذف کرد. این کار یاعث شد هدفگیری در تبلیغات و البته تولید صفحات محصول کاملاً بهینه شود و بیشترین آورده از بازاریابی و تبلیغات میسر شود.

 

ساخت برند مرتبط با کسب و کار:

 

تیم برندینگ کسب و کار مذکور، از شبکه های اجتماعی استفاده کرد تا حس ماکلیت و شخصی بودن کسب و کار را به کاربران تزریق کند.

وی با اجرای این استراتژی، توانست در حدود ۳ میلیون کاربر را در حساب های اینستاگرام و فیس بوک خود گردآورد.

این کار باعث شد یک بستر بسیار قدرتمند برای جذب مشتریان جدید و درگیر کردن مشتریان قبلی ایجاد شود.

 

در انتها نیز اشاره می کنم نیازی نیست در فرایند هک رشد، منتظر یک معجزه بزرگ برای کسب و کار باشید. هنر هک رشد این است که با چرخاندن یک اهرم کوچک، بتوانید هدفگیری کسب و کار را اصلاح کنید، همانطور که در مورد Nasty Gal، این اهرم کوچک، تغییر زاویه دید نسبت به محصول بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *