برندینگ آمازون

۳ راز موفقیت آمازون در اجرای برندینگ – منصور کیارش

3 راز موفقیت آمازون در اجرای برندینگ – منصور کیارشReviewed by Mansoor Kiarash on May 15Rating: 5.03 راز موفقیت آمازون در اجرای برندینگ – منصور کیارشبرندینگ در آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان با تکیه بر تصویر برند و اجرای صحیح برندسازی آغاز شد و امروز به مرحله ای بلوغ رسیده است که غالب کاربران فضای مجازی تا حدی با کسب و کار آمازون آشنایی دارند. آمازون چند راز برای موفقیت در برندینگ خود دارد که در مقاله به آنها اشاره شده است.

در شهرهای بزرگ ایالات متحده، خرید از شرکت آمازون، امری کاملاً رایج است و گاهاً دریافت آن، ساعتی بیشتر زمان نمی برد.

 

آمازون در میان انبوه کسب و کارهای فروشگاهی در ایالات متحده، کماکان مسیر موفقیت را طی می کند. دلیل این پیروزی چیست؟ برای دانستن بهتر، پاسخ دیمین پروسالندیس را بازگو می کنم که مشاور شرکت آمازون است. او در یک جمله ساده گفته است: برندینگ، اینکه شما کاربر را مجبور کنید به شما اطمینان کند و شما برای او، تصویر صحیحی را ایجاد کنید.

 

او اشاره می کند که این مردم هستند که قید قیمت پایین تر را می زنند تا از برند مورد علاقه شان خرید کنند.

 

حال بررسی کنیم، چه چیز در زیر پوست موفقیت برندینگ آمازون است:

 

راز اول: نام برند مهم است

 

بسیاری از کسب و کارها هزینه و زمان بسیاری برای انتخاب نام خوب صرف می کنند، اما نام زیبا، به خودی خود موثر نیست. مثال این موضوع شرکت Apple است که نام میوه ای را برای تجهیزات دیجیتالی انتخاب کرده است.

 

البته اینگونه نیست که نام بی اهمیت باشد، اما، تفاوت کیفیت و خوش نامی در پس یک نام برند، اولویت اول است. تنهای می بایست دقت کنید که اسم برندتان، سخت نباشد و قابل حفظ شدن باشد.

 

راز دوم: آمازون بیرون از وب سایت نیز آمازون است

 

آمازون تنها به معرفی خود در وب سایتش بسنده نکرد. با توجه به اینکه هر کسب و کاری کاربرها پیش از خرید در اینترنت جستجو کرده و سپس خرید می کنند، با احتمال زیادی با شبکه های اجتماعی برخورد می کردند که در یک کمپین بازاریابی، آمازون آن را به خوبی پوشش داد.

 

آمازون راهکاری بیش از پشتیبانی وب سایت برای کسب و کارش در نظر گرفت که باعث شد مشتریان بیش از یک تکیه گاه برای تصمیم گیری در اختیار داشته باشند.

 

راز سوم: بسته بندی، اولین تصویر پس از خرید مشتری

 

بسته بندی های آمازون در تمام شهرها، در پیش روی مشتریان حرکت می کند و تعداد قابل توجهی از شهرنشینان، روزانه صدها بسته از محصولاتش را مشاهده می کنند.

 

بسته بندی می تواند به خوبی به جای کسب و کار شما سخن بگوید. آمازون با تمرکز بسیار بر طراحی هدفمند بسته بندی، توانست جایگاه مناسبی را در ذهن مشتری ایجاد کند. نوعی از طراحی که سالهای سال تغییر قابل توجهی نکرد.

 

در انتها نیز باید اشاره کنم، عامل اصلی به دست آوردن این رازها توسط آمازون، بررسی و تست و ایده پردازی مداوم بوده است و سعی و خطاهای بسیار، بهترین گزینه ها را برای این کسب و کار فراهم آورده است. اگر می خواهید برندتان را مطرح کنید، نباید هیچ گاه دست از ارزیابی نیازهای مشتریان بردارید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *