برای تبلیغات تا پایان سال، چه مسیری را ادامه دهیم؟

برای تبلیغات تا پایان سال، چه مسیری را ادامه دهیم؟Reviewed by Mansoor Kiarash on Jul 22Rating: 5.0برای تبلیغات تا پایان سال، چه مسیری را ادامه دهیم؟تبلیغات در سال 97 کاری بسیار سخت شده است. زیرا بازار ایران به شدت تحت تلاطم است و کسب و کارها با شرایط مالی بحرانی سر و کار دارند. هدفمندی تبلیغات و بازاریابی است که مشخص کننده صحت یا اشتباه تبلیغات در کسب و کارها است. از طرفی نیز نباید تاثیر شبکه اجتماعی در این بازار را نادیده گرفت.

در تحقیقات انجام شده در سال گذشته، مشخص شد رده سنی ۱۸ الی ۳۴ ساله، مایلند تا از بنرهای تبلیغاتی دوری کنند و روی آن کلیک نکنند، حتی بیش از تبلیغات تلویزیونی.

 

این جامعه چیزی در حدود ۵۴% از کاربران اینترنتی هستند و این موضوع کار مدیران و مشاوران بازاریابی را خیلی سخت تر کرده است.

 

در ادامه به چند راهکار اشاره می کنم که می تواند استراتژی بازاریابی دیجیتال را بهینه سازی کند:

 

 

۱٫ اول نیاز مشتری را هدف بگیرید:

چه زمانی بازاریابی و فروش سخت می شود؟ زمانی که شما محصولی برای مشتری نداشته باشید.

اگر یک جامعه هدف را برای فروش در نظر می گیرید، سعی کنید محصولتان تطابق کامل با نیازهای آن مجموعه داشته باشد، سپس با جذب Lead، می توانید فروش های بعدی را نیز آسان تر کنید.

 

 

۲٫ فعالیت های سئو را بررسی و نظارت کنید:

هرچقدر هم که محصول شما بی نقص و عالی باشد، باز هم نیازمند یک روش ارزان برای ارائه به مشتری خواهید بود.

سئو، یکی از بهترین راهکارها برای ارائه برندتان به کاربران است. البته گفتنی است که الگوریتم گوگل، در سال حدوداً ۵۰۰ بار به روزرسانی می شود، پس می بایست یک نفر در مجموعه باشد که به صورت اختصاصی به سئو بپردازد.

 

 

۳٫ ابزارهای بلاگ نویسی و جذب Lead را در اولویت بگذارید:

محتوا می تواند برای شبکه اجتماعی، سئو و ترافیک وب سایت موثر باشد.

البته محتوا، فقط محدود به متن و عکس نخواهد بود. از نرم افزاری رایگان برای کاربران تا ویدیوهای آموزشی، می تواند بسته به نیاز کاربران، محتوای یک وب سایت را تشکیل دهد.

 

 

۴٫ وبینار و رویدادها را از دست ندهید:

بمباران تبلیغاتی، نیاز کسب و کارها را درباره جذب مشتریان به بیش از تبلیغات نسل پیش تغییر داده است.

برگزاری سمینارها وب و یا سمینارهای آفلاین، می تواند به خوبی برای تعریف دقیقتر برند یک کسب و کار موثر باشد. این کار باعث شناخت برند در فضایی بیش از چند کاربر اینترنتی خواهد شد.

 

 

۵٫ فعالیت های ایمیلی را اصلاح کنید و ادامه دهید:

در میان حجم زیادی از راهکارهای تبلیغاتی، هنوز بازاریابی ایمیلی، توانسته با ۴۰X درآمد به ازای هزینه، در صدر درآمدزاترین راهکارهای بازاریابی قرار گیرد.

نکته حائز اهمیت این است که نرخ بازشدن ایمیل در گوشی های همراه، تا ۱۸۰% افزایش یافته است، پس باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

 

 

۶٫ شبکه های اجتماعی، بیش از نیمی از علاقه کاربران است:

یکی از مهمترین راهکارها برای جذب و حفظ مشتریان، شبکه های اجتماعی است. زمانی که بدانید کاربر در کدام نرم افزاری، چگونه و در چه زمانی با شبکه اجتماعی درگیر است، می توانید بهترین محتوا را برای او ایجاد کنید.

جالب اینجاست که ۶۷% از کاربران شبکه های اجتماعی، از آن برای انتخاب خدمات مورد استفاده بهره می برند، شاید زمان خوبی را برای معرفی خدماتتان بیابید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *