اشتباهات در برندینگ

از اشتباهات برندینگ درس بگیریم – پپسی، داو و اوبر

از اشتباهات برندینگ درس بگیریم - پپسی، داو و اوبرReviewed by Mansoor Kiarash on Mar 24Rating: 5.0از اشتباهات برندینگ درس بگیریم - پپسی، داو و اوبراشتباهات در برندینگ و برندسازی، باعث افزایش بی دلیل هزینه های برندینگ می شود که نتیجتاً بدنامی برند را برای کسب و کارها به همراه دارد. اشتباهات در برندسازی و برندینگ، باعث می شود عده ای از مشتریان یک برند برای همیشه از آن فاصله بگیرند.

یکی از مشکلاتی که کسب و کارهای کوچک به آن دچار هستند، پیروی کورکورانه از کسب و کارهای بزرگ است.

 

زیرا این کسب و کارهای بزرگ نیز با وجود کارشناسان حرفه ای، باز هم اشتباهات عجیبی را تجربه می کنند.

 

در ادامه به بیان چند مورد از این اشتباهات میپردازیم:

 

 

پپسی

 

این شرکت در سال گذشته تبلیغی با رویکرد برندینگ ساخت که در آن بازیگری به اعتراض کنندگان و پلیس ضد شورش پپسی می دهد و مشکل را حل می کند. اما از آنجا که در انتها توهین غیرمستقیمی به یک زن سیاه پوست اتفاق می افتد، باعث شد جامعه فمنیست ها از پپسی شکایت کند و پپسی را مجبور به عذرخواهی نماید.

 

پس، سعی کنید همه جنبه های موجود برندتان را بررسی کنید و سپس تبلیغاتتان را اجرا کنید. شاید مانند پپسی، انداختن یک کلاه گیس جلوی یک زن سیاه پوست برندتان را تحت تاثیر بگذارد.

 

 

داو

 

جالب اینکه جامعه زنان، اینبار دامان داو را نیز گرفت. آن هم زمانی که تبلیغی ساخت که در آن زن سیاه پوست، با درآوردن لباسش، رنگ پوستش نیز تغییر کرد! این تبلیغ برای شرکت داو بسیار گران تمام شد و نمود بارز نژادپرستی تلقی شد.

 

پس، سعی کنید در انتخاب مجری تبلیغات کسب و کارتان دقیق باشید. صرف رزومه قوی، نمی تواند تضمین کننده موفقیت باشد.

 

 

اوبر

 

این مثال، ارتباطی به ساخت تبلیغ یا اشتباهات نژادپرستانه ندارد. شاید این بار سهل انگاری ها کار اوبر را یک سره کرده بوده است.

 

اوبر با بدنامی های مداوم، نزدیک ورود به یک بحران برند جدی را داشت. این مراحل به شکل زیر بود:

 

۱٫ قانون ترامپ، مبنی بر منع سوار کردن مسلمانان

۲٫ رسوایی اخلاقی مدیرعامل اوبر

۳٫ پیشینه بدی درباره راه اندازی اوبر

 

پس، نگذارید رویدادها، کسب و کارتان را تعریف کنند، شاید این موضوع بسیار برای شما خطرناک باشد.

 

سرنوشت برندتان بستگی به دقت عملکرد شما دارد. شاید یک اجرای تبلیغ غلط، تنها هزینه یک کمپین تبلیغاتی را به همراه داشته باشد، اما برندینگ اشتباه، هزینه چندین کمپین را تحمیل می کند.

6 پاسخ
  1. کاربر مهمان
    کاربر مهمان says:

    مجری تبلیغات واقعا مهمه!
    من خودم یک تجربه نسبتاً بدی رو با یک تیم تبلیغاتی داشتم که باعث شد هزینه تبلیغاتم خیلی هزینه دار و بی اثر بشه
    متاسفانه اکثر افراد در این رشته فقط خوب میتونن صحبت کنن، نه اینکه کار کنن

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *